PUBLICITAT
CAMPANYA PUBLICITARIA
Andrea Montero, Cèlia Pujol i Txell Prims
La producció de la campanya publicitaria serà un anunci de la nostre empresa de disseny d'interiors. Que la farem servir de cara al treball de recerca. El nom de l'empresa serà Txèlia Interiorisme.
Target: va dirigit a un públic adult que estigui interessat en reabilitar o dissenyar la seva vivenda.
Eslògan: Dissenya la felicitat, dissenya la comoditat
Valor associats: classe social alta i comoditat.
Colors principals: Els colors principals son el color verd i el rosa
Guió literari: Una família decideixen contractar a una agència d'interiorisme per decorar la seva casa. L'agència fa una visita per les habitacions i desprès, amb un programa de disseny, dissenyen l'habitació al gust el client.
Story line: Es veu un seguit de plans de l'habitació real buida i entre mig es veu el plànol de la casa a ordinador.
En aquest cas, nosaltres hem vulgut centrar-nos en una única habitació, i hem fet una barreja de l'habitació real amb la digital.
Idees de logo:
LOGO ANIMAT
ANUNCI: Aquest apartat l'hem dividit en diverses parts. Primer vam voler dissenyar la casa sencera per tenir material per fer l'anunci final. Aquí podeu veure el video del procediment.
ANUNCI AUDIOVISUAL:
Música que hem utilitzat: https://www.youtube.com/watch?v=tr9Zom9BUxc&t=14s (hem agafat una música sense copyrigt de YouTube)RADIO:
CATALÀ
CASTELLÀ
La veu és la Carla, la germana de l'Andrea.

CATALÀ
CASTELLÀ
ANÀLISI D'UN ANUNCI DE TELEVISIÓ
Llenguatge de la publicitat:
1. És una forma de comunicació que intenta incrementar el consum d'un producte, treure una nova marca o producte dins el mercat de consum, i millorar la imatge d'aquesta marca.
2. La publicitat referencial, explica les característiques del producte, diu com és, com actua, i tracta d'oferir arguments objectius, raonats i comprovables.
L'emcional, es dirigeix als sentiments, a la relació amb els altres i amb el món, intenta convèncer els compradors que amb aquella marca se sentiran més estimats o feliços. I per últim, la simbòlica, tracta d'aplicar a la marca un significat concret que la faci representativa dels desitjos del consumidor.
3. La publicitat, el que busca és un rendiment econòmic i comercial. El que vol, és vendre un producte o algu servei. La propaganda, per l'altre part, el seu objectiu és vendre idees, opinions,.. No treballen per aconseguir un rendiment ràpid i a la primera.
4. La fòromula AIDA, és una tècnica de vendes basada en identificar les diferents fases de la venda per la qual passa un usuari des que coneix el producte fins que el compra.
El procès de compra d'un client, és el procés per el qual passa quan té la necessitat de comprar un producte, fins que el compra.
5. Parts d'un anunci gràfic:
- TITULAR
Conté la idea principal de l'anunci. Ha de cridar l'atenció i que interessi llegir més. S'ha de destacar pel color, tipus de lletres i disposició.
- COS DE TEXT
Inclou l'argument de per què triar aquest producte. S'ha de redactar amb paraules clau, i en el cas de ser una revista, ampliar una mica la informació sobre el producte.
- SLOGAN
És un missatge destacat que farà que l'espectadore es quedi o no amb el missage que es vol transmetre.
- IMATGE
El més poderós de l'anunci, pot ser una fotografia, dibuix, gravat,... D'ella depèn que el lector passi de llarg la pàgina o s'aturi a veure de què es tracta. La imatge pot ser de el mateix producte, un model, un personatge o un paisatge relacionat.
- PEU D'ANUNCI
És el tancament. Generalment és on es col·loquen les dades de l'fabricant o empresa que els ven.
Pot incloure les dades de contacte, xarxes socials, correu electrònic, lloc web i direcció.
- LOGOTIP
És una de les coses més importants, seria la identitat visual de l'empresa, només veure-ho, es coneix a quina empresa pertany i que productes o serveis ofereix.
- VISUAL
Explica la historia del anunciant
- COPY
Convidaa fer una pausa per llegir
6. Els contravalors de la publicitat, son tot aquells anuncis que ens fan veure una "realitat" que no és. Representen una vida perfecte que ningú té.
Preguntes sobre publicitat:
- Què és el departament de comptes?
és l'enllaç de l'Agència amb el client. El seu `rincipal objectiu, és mantenir la relació amb els clients i coordinar el procés publicitari.
- Què heu estudiat per treballar en un agència?
Per poder treballar en el sector de la publicitat s'ha de tenir una formació específica. Actualment les carreres més relacionades són el Grau en Publicitat i Relacions Públiques i el Grau en Publicitat i Màrqueting.
- Com és el rodatge d'un espot?
Per fer un espot, s'ha de tindre en compte uns factors previs; la idea què volem comunicar, el què volem transmetre, el pressupost, amb quins mitjans comptem, el timing, quant ha de durar.
Desprès tot depèn d'on es gravi l'espot, si al carrer, d'ins d'un plató ab un croma,...
- La publicitat és realment creativa?
Jo penso que la publicitat si que és creativa, ja que en aquesta societat el que crida més l'atenció és la novetat, per tant jo diria a demés que un anunci ha de ser o ha de tindre un toc de creativitat i innovador que resalti de la resta per cridar l'atenció del consummidor.
- Es proven els espots abans de sortir a la tele?
Està clar que abans de treure un espot a la llum ha s'ha de provar i comprovar que estigui ben fet i no hi hagi cap error, sobretot amb la llum, so,...
- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?
Jo crec que perquè un anunci sigui viral, com ja he comentat abans, fa falta molta creativitat, ha d'estar a l'altura de la societat, en el sentit de les modes que se seguiexen dia a dia i sobretot que es filtri per internet en plataformes com Youtube o altres xarxes socials, ja que a travès d'elles un anunci pot passar des d'una punta del món a l'altre més ràpid que si es reproduis per la televisió.
- Com es posa el preu d'un producte?
Per posar el preu en un producte, s'ha de tindre en compte diverses coses; primer de tot s'ha d'observar quin producte estas venent i avaluar el mercat en que va dirigit. Seguidament s'ha d'estudiar la teva competència, si tenen els preus molt elevats o molt baixos,..
El tercer pas és comprobar si el teu producte és de primera necessitat, si és perdurable...
Desprès has de tindre en compte els gastos que tindras en treure aquest producte a la llum.
En cinquè lloc has de marcar un percentatge que tu creguis amb els guanys del producte i si amb això en tindras suficient per mantenir-te cada mes.
Per últim has d'avaluar aquest valor, què els hi estas ofernit als clients, si és eficient, si tu podras viure amb els costos que guanyes, perquè preferiran el teu producte que no el de la competència,...
- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis?
Tot depèn del que es vulgui anunciar, si és un producte que majoritariament el consumenix la gent gran, segurament s'anucniarà per la televisió o en diaris, si és un producte juvenil és més eficaç treure l'anunci a travès de xarxes socials, ja que en som els màxim consumidors.
A qui crida més l'atenció de treure un anunci per la tele son als adults, que potser no estan tant enganxats als mòbils i als més petits que miren dibuixos i en aquestes cadenes solen sortir anunci de jocs.
- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen?
Hi ha anuncis que no s'entenen segurament perquè el creador d'aquest anunci no s'ha expressat o no ha mostrat la millor part d'aquest producte.
També potser per l'eslogan o la imatge que no es relaciona amb el poducte.
- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?
L'espot publicitari, és un recurs per donar a conèixer una marca o un producte en concret.
En canvi, una campanya de conscienciació, serveix per fer canviar el pensament de la gent, millorant així "la societat", per exemple, la majoria de campanyes de conscienciació són cartells fent referència a que no es miri el mòbil mentre es condueix, que no es fumi,...
- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?
Jo trobo que han evolucionat molt, antigament, i no fa tant, la majoria d'anuncis que es veien tant per la televisió, cartells, ràdio,... eren anuncis masclistes fos del que fos l'anunci, sempre sexualitzaven a les dones per fer cridar l'atenció. I en aquest sentit trobo que ha evolucionat bastant.
A demés ha evolucionat molt en el sentit d'innovació tecnologica, abans els anuncis els feien amb el que tenien a má. Acualment tu pots estar en una sala petita però des de l'ordinador pot semlar que estiguis en una platja de les Maldives, i això és gràcies al croma, i moltes altres innovacions.
- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?
Jo crec que no te res a veure que t'agradin els cotxes en relació amb l'edat que tinguis. Penso que a un nen/nena li poden agradar els cotxes des dels 2 anys i en canvi una persona de 25 anys no li agradin els cotxes.
- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons?
Fan que productes nocius semblin bons ja que, com he comentat abans, en l'actualitat, tot i que antigament també es feia, amb les aplicacions que tenim, es pot manipular molt fàcilment a les persones fent creure que el que veuen és real quan ni existeix.
- Com afecta la publicitat en un informatiu?
Jo penso que la publicitat en mig d'un informatiu té molt a guanyar, ja que en l'informatiu es parla del que passa el dia a dia i se sol dir la veritat, doncs al veure o al fer-te publicitat d'un producte suposo que és més creïble i que et crida més l'atenció, que no pas que et surti el mateix anunci amb la resta en el moment de publicitat d'un programa i un altre, que sovint en aquell moment sempre desconectes.
- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?
Envidentment, penso que la publicitat manteix, però no nomès la emocional, la publicitat sempre te un punt de superficialitat, però penso que sinó el tinguès no vendria tant el producte.
- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?
Un exemple seria la dona o el home perfecte. Moltes vegades ens venen imatges d'un cos perfecte, un home musculat, amb abdominals,... i una dona prima, amb pits i cul, sense estries,... A tots ens agradaria ser així i molts pensen que si tinguessim aquest cos no tindriem problemes d'autoestima, que tothom ens voldria com a amics, parella,...
Molta gent sap que és un impossible i ho deixa passar, cadascú és com és i has d'estar orgullósa del teu cos, d'altres que realment tenen aquest cos, però hi ha una gran part de població que per culpa d'aquesta publicitat ensenyan-te aquests cossos s'autolesiona deixant de menjar, fent massa esport i malament,... i moltes vegades acava malament. I per això penso que aquest tipus de publicitat crea problemes que si no estiguessin no tindriem.
- Què és el departament de comptes?
és l'enllaç de l'Agència amb el client. El seu `rincipal objectiu, és mantenir la relació amb els clients i coordinar el procés publicitari.
és l'enllaç de l'Agència amb el client. El seu `rincipal objectiu, és mantenir la relació amb els clients i coordinar el procés publicitari.
- Què heu estudiat per treballar en un agència?
Per poder treballar en el sector de la publicitat s'ha de tenir una formació específica. Actualment les carreres més relacionades són el Grau en Publicitat i Relacions Públiques i el Grau en Publicitat i Màrqueting.
Per poder treballar en el sector de la publicitat s'ha de tenir una formació específica. Actualment les carreres més relacionades són el Grau en Publicitat i Relacions Públiques i el Grau en Publicitat i Màrqueting.
- Com és el rodatge d'un espot?
Per fer un espot, s'ha de tindre en compte uns factors previs; la idea què volem comunicar, el què volem transmetre, el pressupost, amb quins mitjans comptem, el timing, quant ha de durar.
Desprès tot depèn d'on es gravi l'espot, si al carrer, d'ins d'un plató ab un croma,...
Per fer un espot, s'ha de tindre en compte uns factors previs; la idea què volem comunicar, el què volem transmetre, el pressupost, amb quins mitjans comptem, el timing, quant ha de durar.
Desprès tot depèn d'on es gravi l'espot, si al carrer, d'ins d'un plató ab un croma,...
- La publicitat és realment creativa?
Jo penso que la publicitat si que és creativa, ja que en aquesta societat el que crida més l'atenció és la novetat, per tant jo diria a demés que un anunci ha de ser o ha de tindre un toc de creativitat i innovador que resalti de la resta per cridar l'atenció del consummidor.
Jo penso que la publicitat si que és creativa, ja que en aquesta societat el que crida més l'atenció és la novetat, per tant jo diria a demés que un anunci ha de ser o ha de tindre un toc de creativitat i innovador que resalti de la resta per cridar l'atenció del consummidor.
- Es proven els espots abans de sortir a la tele?
Està clar que abans de treure un espot a la llum ha s'ha de provar i comprovar que estigui ben fet i no hi hagi cap error, sobretot amb la llum, so,...
Està clar que abans de treure un espot a la llum ha s'ha de provar i comprovar que estigui ben fet i no hi hagi cap error, sobretot amb la llum, so,...
- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?
Jo crec que perquè un anunci sigui viral, com ja he comentat abans, fa falta molta creativitat, ha d'estar a l'altura de la societat, en el sentit de les modes que se seguiexen dia a dia i sobretot que es filtri per internet en plataformes com Youtube o altres xarxes socials, ja que a travès d'elles un anunci pot passar des d'una punta del món a l'altre més ràpid que si es reproduis per la televisió.
Jo crec que perquè un anunci sigui viral, com ja he comentat abans, fa falta molta creativitat, ha d'estar a l'altura de la societat, en el sentit de les modes que se seguiexen dia a dia i sobretot que es filtri per internet en plataformes com Youtube o altres xarxes socials, ja que a travès d'elles un anunci pot passar des d'una punta del món a l'altre més ràpid que si es reproduis per la televisió.
- Com es posa el preu d'un producte?
Per posar el preu en un producte, s'ha de tindre en compte diverses coses; primer de tot s'ha d'observar quin producte estas venent i avaluar el mercat en que va dirigit. Seguidament s'ha d'estudiar la teva competència, si tenen els preus molt elevats o molt baixos,..
El tercer pas és comprobar si el teu producte és de primera necessitat, si és perdurable...
Desprès has de tindre en compte els gastos que tindras en treure aquest producte a la llum.
En cinquè lloc has de marcar un percentatge que tu creguis amb els guanys del producte i si amb això en tindras suficient per mantenir-te cada mes.
Per últim has d'avaluar aquest valor, què els hi estas ofernit als clients, si és eficient, si tu podras viure amb els costos que guanyes, perquè preferiran el teu producte que no el de la competència,...
Per posar el preu en un producte, s'ha de tindre en compte diverses coses; primer de tot s'ha d'observar quin producte estas venent i avaluar el mercat en que va dirigit. Seguidament s'ha d'estudiar la teva competència, si tenen els preus molt elevats o molt baixos,..
El tercer pas és comprobar si el teu producte és de primera necessitat, si és perdurable...
Desprès has de tindre en compte els gastos que tindras en treure aquest producte a la llum.
En cinquè lloc has de marcar un percentatge que tu creguis amb els guanys del producte i si amb això en tindras suficient per mantenir-te cada mes.
Per últim has d'avaluar aquest valor, què els hi estas ofernit als clients, si és eficient, si tu podras viure amb els costos que guanyes, perquè preferiran el teu producte que no el de la competència,...
- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis?
Tot depèn del que es vulgui anunciar, si és un producte que majoritariament el consumenix la gent gran, segurament s'anucniarà per la televisió o en diaris, si és un producte juvenil és més eficaç treure l'anunci a travès de xarxes socials, ja que en som els màxim consumidors.
A qui crida més l'atenció de treure un anunci per la tele son als adults, que potser no estan tant enganxats als mòbils i als més petits que miren dibuixos i en aquestes cadenes solen sortir anunci de jocs.
Tot depèn del que es vulgui anunciar, si és un producte que majoritariament el consumenix la gent gran, segurament s'anucniarà per la televisió o en diaris, si és un producte juvenil és més eficaç treure l'anunci a travès de xarxes socials, ja que en som els màxim consumidors.
A qui crida més l'atenció de treure un anunci per la tele son als adults, que potser no estan tant enganxats als mòbils i als més petits que miren dibuixos i en aquestes cadenes solen sortir anunci de jocs.
- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen?
Hi ha anuncis que no s'entenen segurament perquè el creador d'aquest anunci no s'ha expressat o no ha mostrat la millor part d'aquest producte.
També potser per l'eslogan o la imatge que no es relaciona amb el poducte.
Hi ha anuncis que no s'entenen segurament perquè el creador d'aquest anunci no s'ha expressat o no ha mostrat la millor part d'aquest producte.
També potser per l'eslogan o la imatge que no es relaciona amb el poducte.
- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?
L'espot publicitari, és un recurs per donar a conèixer una marca o un producte en concret.
En canvi, una campanya de conscienciació, serveix per fer canviar el pensament de la gent, millorant així "la societat", per exemple, la majoria de campanyes de conscienciació són cartells fent referència a que no es miri el mòbil mentre es condueix, que no es fumi,...
L'espot publicitari, és un recurs per donar a conèixer una marca o un producte en concret.
En canvi, una campanya de conscienciació, serveix per fer canviar el pensament de la gent, millorant així "la societat", per exemple, la majoria de campanyes de conscienciació són cartells fent referència a que no es miri el mòbil mentre es condueix, que no es fumi,...
- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?
Jo trobo que han evolucionat molt, antigament, i no fa tant, la majoria d'anuncis que es veien tant per la televisió, cartells, ràdio,... eren anuncis masclistes fos del que fos l'anunci, sempre sexualitzaven a les dones per fer cridar l'atenció. I en aquest sentit trobo que ha evolucionat bastant.
A demés ha evolucionat molt en el sentit d'innovació tecnologica, abans els anuncis els feien amb el que tenien a má. Acualment tu pots estar en una sala petita però des de l'ordinador pot semlar que estiguis en una platja de les Maldives, i això és gràcies al croma, i moltes altres innovacions.
Jo trobo que han evolucionat molt, antigament, i no fa tant, la majoria d'anuncis que es veien tant per la televisió, cartells, ràdio,... eren anuncis masclistes fos del que fos l'anunci, sempre sexualitzaven a les dones per fer cridar l'atenció. I en aquest sentit trobo que ha evolucionat bastant.
A demés ha evolucionat molt en el sentit d'innovació tecnologica, abans els anuncis els feien amb el que tenien a má. Acualment tu pots estar en una sala petita però des de l'ordinador pot semlar que estiguis en una platja de les Maldives, i això és gràcies al croma, i moltes altres innovacions.
- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?
Jo crec que no te res a veure que t'agradin els cotxes en relació amb l'edat que tinguis. Penso que a un nen/nena li poden agradar els cotxes des dels 2 anys i en canvi una persona de 25 anys no li agradin els cotxes.
Jo crec que no te res a veure que t'agradin els cotxes en relació amb l'edat que tinguis. Penso que a un nen/nena li poden agradar els cotxes des dels 2 anys i en canvi una persona de 25 anys no li agradin els cotxes.
- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons?
Fan que productes nocius semblin bons ja que, com he comentat abans, en l'actualitat, tot i que antigament també es feia, amb les aplicacions que tenim, es pot manipular molt fàcilment a les persones fent creure que el que veuen és real quan ni existeix.
Fan que productes nocius semblin bons ja que, com he comentat abans, en l'actualitat, tot i que antigament també es feia, amb les aplicacions que tenim, es pot manipular molt fàcilment a les persones fent creure que el que veuen és real quan ni existeix.
- Com afecta la publicitat en un informatiu?
Jo penso que la publicitat en mig d'un informatiu té molt a guanyar, ja que en l'informatiu es parla del que passa el dia a dia i se sol dir la veritat, doncs al veure o al fer-te publicitat d'un producte suposo que és més creïble i que et crida més l'atenció, que no pas que et surti el mateix anunci amb la resta en el moment de publicitat d'un programa i un altre, que sovint en aquell moment sempre desconectes.
Jo penso que la publicitat en mig d'un informatiu té molt a guanyar, ja que en l'informatiu es parla del que passa el dia a dia i se sol dir la veritat, doncs al veure o al fer-te publicitat d'un producte suposo que és més creïble i que et crida més l'atenció, que no pas que et surti el mateix anunci amb la resta en el moment de publicitat d'un programa i un altre, que sovint en aquell moment sempre desconectes.
- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?
Envidentment, penso que la publicitat manteix, però no nomès la emocional, la publicitat sempre te un punt de superficialitat, però penso que sinó el tinguès no vendria tant el producte.
Envidentment, penso que la publicitat manteix, però no nomès la emocional, la publicitat sempre te un punt de superficialitat, però penso que sinó el tinguès no vendria tant el producte.
- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?
Un exemple seria la dona o el home perfecte. Moltes vegades ens venen imatges d'un cos perfecte, un home musculat, amb abdominals,... i una dona prima, amb pits i cul, sense estries,... A tots ens agradaria ser així i molts pensen que si tinguessim aquest cos no tindriem problemes d'autoestima, que tothom ens voldria com a amics, parella,...
Molta gent sap que és un impossible i ho deixa passar, cadascú és com és i has d'estar orgullósa del teu cos, d'altres que realment tenen aquest cos, però hi ha una gran part de població que per culpa d'aquesta publicitat ensenyan-te aquests cossos s'autolesiona deixant de menjar, fent massa esport i malament,... i moltes vegades acava malament. I per això penso que aquest tipus de publicitat crea problemes que si no estiguessin no tindriem.
Molta gent sap que és un impossible i ho deixa passar, cadascú és com és i has d'estar orgullósa del teu cos, d'altres que realment tenen aquest cos, però hi ha una gran part de població que per culpa d'aquesta publicitat ensenyan-te aquests cossos s'autolesiona deixant de menjar, fent massa esport i malament,... i moltes vegades acava malament. I per això penso que aquest tipus de publicitat crea problemes que si no estiguessin no tindriem.
1r anunci (bo)
Per aquest primer vídeo he escollit un anunci d'IKEA.
1. Les paraules:
Text oral: -Juan?
-¡Lo encontré! ¡lo encontré!
Text escrit: -Pasamos 5.000 horas de nuestra vida buscando cosas perdidas en casa.
-El orden es tiempo, el tiempo es vida.
-Calcula en IKEA.es cuánto pierdes tú.
2. Les imatges:
En total hi ha 30 plans. La majoria son plans de detall o primer pla, algún pla mig i un pla sencer.
Es veu a una dona amb un marc de fotos plorant per la mort del seu marit. És un dia plujós i es veu a aquesta dona amb els sus fills al sofà plorant tots tres.
Ella es treu l'anell de casada i el guarda. Seguit es veu com van passant els anys representat de manera que celebren els aniversaris de la filla petita i hi han una cadira buida en referència al pare.
Es torna a veure a la dona mirant un marc de fotos i de cop i volta s'obre la porta de l'habitació on surt l'home amb barba i molt descuidat, ella se sorprèn i ell li ensenya el cinturó que havia estat buscant des de feia anys.
Desprès es veu un pla amb l'habitació tota desordenada i al tornar-se a obrir la porta està ordenada posada dins dels armaris. Seguit es veu diferents plans de calaixos tancant-se amb la roba ben posada a dins.
3.Els sons:
Hi han dues cançons diferents. Al principi sona una música trista, ja que representa que s'ha mort el pare i estan plorant el seu condol. Quan apareix el pare amb el cinturó comença a sonar una música alegre.
A demés es pot escoltar el soroll de la pluja, quan estan plorant, el soroll que fa una caixeta de fusta al tancar-se, s'escolta a aplaudir de mans, donen cops a la porta i per últim es pot escoltar com s'obre la porta de l'habitació i apareix l'home.
L'efecte que fa els sons i la música es que et posi en situació, d'un moment trist, a com passen els dies fins al retrobament que és alegre.
4.El missatge
-La marca que s'anuncia és IKEA i està anunciant armaris i calaixos per guardar i tindre ordenada la roba.
-El que vol transmetre aquest anunci és que es perd molt de temps buscant les coses que has perdut, ja sigui roba, el mòvil, les claus,... i en aquest cas, amb la roba, IKEA el que fa és proposar-te que amb un bon armari ho podries tindre tot ben ordenat i no perdries temps de la teva vida buscant el que no trobes.
- Si que apareix el consumidor i el que fa és canviar els seus antics armaris i mobles de l'abitació per altres de nous de la marca IKEA.
-Aquest anunci va dirigit a un públic familiar és a dir per totes les edats, ja que els hi pot interessar a gent jove acabada d'independitzar, gent de mitjana edat que es vol canviar d'armari i fins a gent gran.
-Aquest anunci reflecteix molt la realitat, ja que és una cosa pràcticament de la vida quotidiana que sempre perds algo i justament quan ho vols no ho trobes.
-Principalment apareix una dona d'uns 40-50 anys d'edat que des que ha perdut al seu marit es veu trista, també apareixen els seus fills, el germà gran que deu ser major d'edat i la petita que es veu que a mida que passen els anys va dels dels 15 anys als 17, ells dos també sel's veu tristos però ho van superant. Finalment es veu a l'home que al principi està molt deixat, amb barba, despentinat i amb la roba tota bruta i suposo que al cap d'uns dies és que ja està més arreglat.
-Jo crec que el que vol transmetre és que dediquem molt temps buscant allò que hem perdut i amb aquest temps invertit ens estem perdent temps de la vida, d'estar amb els nostres i que ells estiguin amb nosaltres.
2n anunci (dolent)
2n anunci (dolent)
Amb aquest segon anunci he volgut fer una comparació del que per a mi és un anunci bo i un no tant bo en el que venen un mateix producte. Aquest anunci és de MacMobles.
1. Les paraules:
Text oral: -Una altre manera d'amoblar casa teva és possible, descobreix-ho a les botigues MacMobles.
Text escrit: -Al ritme de la vida
-MacMobles
-www.macmobles.com
1. Les paraules:
Text oral: -Una altre manera d'amoblar casa teva és possible, descobreix-ho a les botigues MacMobles.
Text escrit: -Al ritme de la vida
-MacMobles
-www.macmobles.com
2. Les imatges:
Hi ha 8 plans diferents, cinc d'ells plans sencers i tres plans mitjà.
En el primer es veu una parella de mitjana edat ballant en la sala s'estar de casa, seguit es veu a una adolescent ballant a la seva habitació agafant una camisa i es mira al mirall. Desprès es passa a veure a una nena més petita amb un gos de paluix també ballant, el seguent pla es una parella joves que s'aixeca del llit i per últim es veuen quatre persones al voltant d'una taula del menjador fent també uns passos de ball.
Hi ha 8 plans diferents, cinc d'ells plans sencers i tres plans mitjà.
En el primer es veu una parella de mitjana edat ballant en la sala s'estar de casa, seguit es veu a una adolescent ballant a la seva habitació agafant una camisa i es mira al mirall. Desprès es passa a veure a una nena més petita amb un gos de paluix també ballant, el seguent pla es una parella joves que s'aixeca del llit i per últim es veuen quatre persones al voltant d'una taula del menjador fent també uns passos de ball.
3.Els sons:
Hi ha una única cançó, que és In tune (remix) i no hi ha efects sonors. Únicament una veu en off.
4.El missatge
-El que s'anuncia són mobles per la llar de la marca MacMoble.
-Sincerament no trobo que tingui un missatge molt profund darrere, únicament el que entenc és que les cases és un lloc on pots ser tu mateix, tancat a l'habitació on ningú et veu, i què millor que amb uns bons mobles.
Però quan tu veus aquest anunci de 20 segons a la tele, l´únic que et ve en aquell moment és que son diferentes persones de diverses edats "ensenyant" els mobles, però més aviat em crida més l'atenció els balls que fan que no pas els mobles que ens volen vendre.
(almenys això és el que em va passar a mi, ara que he vist diversos cops seguits l'anunci he pogut entendre el missatge, crec. )
-L'anunci va dirigit a un públic familiar ja que t'ensenya menjadors, cuines per els més grans i habitacions de nens petits, de joves, fins a gent més adulta.
-Si que apareix el consumidor, es veu com a cada habitació van com "jugant" amb els mobles; els toquen, ballen a sobre,..
-Es podria reflectir a la realitat en el sentit que com aquest video reflecteix els joves estem a l'habitació en emprobem roba, ballem,... els més petits juguen amb peluixos, joguines,.. i els aldults queden amb amics per xerrar, menjar,..
-En aquest anunci apareix una nena petita jugant amb un peluix, una adolescent emprovant-se roba, una parella ballant en el menjador, una parella jove al llit i dos parelles adultes, dos homes i dues dones asseguts en una taula divertint-se.
-El que s'anuncia són mobles per la llar de la marca MacMoble.
-Sincerament no trobo que tingui un missatge molt profund darrere, únicament el que entenc és que les cases és un lloc on pots ser tu mateix, tancat a l'habitació on ningú et veu, i què millor que amb uns bons mobles.
Però quan tu veus aquest anunci de 20 segons a la tele, l´únic que et ve en aquell moment és que son diferentes persones de diverses edats "ensenyant" els mobles, però més aviat em crida més l'atenció els balls que fan que no pas els mobles que ens volen vendre.
(almenys això és el que em va passar a mi, ara que he vist diversos cops seguits l'anunci he pogut entendre el missatge, crec. )
-L'anunci va dirigit a un públic familiar ja que t'ensenya menjadors, cuines per els més grans i habitacions de nens petits, de joves, fins a gent més adulta.
-Si que apareix el consumidor, es veu com a cada habitació van com "jugant" amb els mobles; els toquen, ballen a sobre,..
-Es podria reflectir a la realitat en el sentit que com aquest video reflecteix els joves estem a l'habitació en emprobem roba, ballem,... els més petits juguen amb peluixos, joguines,.. i els aldults queden amb amics per xerrar, menjar,..
-En aquest anunci apareix una nena petita jugant amb un peluix, una adolescent emprovant-se roba, una parella ballant en el menjador, una parella jove al llit i dos parelles adultes, dos homes i dues dones asseguts en una taula divertint-se.
ANÀLISI D'UN ANUNCI GRÀFIC
1r anunci (bo)
Anunci gràfic de material Staedtler
Anunci gràfic de material Staedtler
1. Elements de la imatge que es destaquen
En aquesta imatge es pot veure 5 puntes de llapis a la part de sota i al centre tirant cap a l'esquerra de la imatge, en un primer pla.
Els llapis estan colocats de manera que al centre hi ha un llapis de color vermell, a cada costat n'hi ha un de color groc, i al costat d'aquests n'hi ha un de color blau, fent així un joc de colors. També hi predomina molt el color negre/gris.
2. Text
L'eslògan és "Where it al begins", que significa "On tot comença". Està situat a l'altura dels llapis a la dreta de la imatge i amb una lletra bastant petita.
El logo és el de Staedtler amb un recuadre de color blau que està situat a dalt de tot a la dreta de la imatge.
3. Interpretació
El que jo he interpretat amb aquest anunci és que a partir d'un llapis es pot acabar creant cualsevol cosa, ja que per poder construir un edifici, per exemple, el primer que farà un arquitecte és fer uns plànols a llapis i per acabar construint un bon edifici s'haurà de passar per llargs moments i complicats, que és el que trobo que representen els llapis aixi bruts amb talls mal fets i gastats. I això mateix vindria a ser la relació de la imatge amb el text, tot comença amb un llapis nou i acaba sent un edifici, un cotxe,... Ells posen el llapís, hi a partir d'aquí pots fer el que vulguis.
Jo crec que s'adreça a un públic des dels més petits als més grans, ja que amb creativitat tothom pot dibuixar qualsevol cosa.
2n anunci (dolent)
En aquest cas he fet el mateix, he agafat dues empreses diferents que venen el mateix tipus de producte.
Aquest anunci no només trobo que et crida poc l'atenció i no per a mi el disseny no és molt elaborat, sinó que el missatge que vol transmetre és horrible.
L'anunci és dels bolis BIC.
1. Elements de la imatge que es destaquen
En aquest anunci podem veure des d'un pla cenital un conjunt de bolis de color lila i rosa que estan a dins d'un pot situat a la part inferior de la imatge. També s'hi veu un boli com si estigues escribint a l'esquerra de la part superior.
Els colors que hi predominen son el groc, que és el color de la marca, i el lila o morat.
2n anunci (dolent)
En aquest cas he fet el mateix, he agafat dues empreses diferents que venen el mateix tipus de producte.
Aquest anunci no només trobo que et crida poc l'atenció i no per a mi el disseny no és molt elaborat, sinó que el missatge que vol transmetre és horrible.
L'anunci és dels bolis BIC.
1. Elements de la imatge que es destaquen
En aquest anunci podem veure des d'un pla cenital un conjunt de bolis de color lila i rosa que estan a dins d'un pot situat a la part inferior de la imatge. També s'hi veu un boli com si estigues escribint a l'esquerra de la part superior.
Els colors que hi predominen son el groc, que és el color de la marca, i el lila o morat.
2. Text
L'eslògan d'aquest anunci és: "For her" (per a ella) que està situat al centre de la imatge decorat amb unes flors i "Easy-glide, feel the smoothness" (fàcil de lliscar, sent la suavitat) que està situat a l'esquerra en petit i a l'altre banda està el preu.
El logo de l'anunci és el de BIC en color groc i negre i amb un ninot amb un boli al costat del mateix color que el nom de la marca.
L'eslògan d'aquest anunci és: "For her" (per a ella) que està situat al centre de la imatge decorat amb unes flors i "Easy-glide, feel the smoothness" (fàcil de lliscar, sent la suavitat) que està situat a l'esquerra en petit i a l'altre banda està el preu.
El logo de l'anunci és el de BIC en color groc i negre i amb un ninot amb un boli al costat del mateix color que el nom de la marca.
3. Interpretació
El que vol vendre aquest anunci són uns boligrafs de color rosa i lila que representen que son nous al mercat, i fan com si fins ara els bolis normals que feia BIC fossin per homes i haguessin tret uns nous per les dones.
Els valors que transmet aquest anunci és que les dones han d'escriure amb el color rosa i els homes de color blau, ho almenys jo m'ho he près així.
Obiament trobo que és un anunci masclista i que s'hauria de treure del mercat.
El que vol vendre aquest anunci són uns boligrafs de color rosa i lila que representen que son nous al mercat, i fan com si fins ara els bolis normals que feia BIC fossin per homes i haguessin tret uns nous per les dones.
Els valors que transmet aquest anunci és que les dones han d'escriure amb el color rosa i els homes de color blau, ho almenys jo m'ho he près així.
Obiament trobo que és un anunci masclista i que s'hauria de treure del mercat.
Comentarios
Publicar un comentario